Декларація про відходи. Створення документу та подача у відповідні органи
Діяльність багатьох підприємств та виробництв передбачає утворення певних відходів. Під цією назвою об’єднуються всі залишки продукції/товарів, які вже не мають споживчих властивостей, що приносять користь. Крім, цього до відходів відносять також предмети/речовини (в тому числі матеріали), які утворюються під час виробничого процесу. Їх вже неможливо в подальшому використовувати, тому власникам потрібно шукати надійні способи видалення та утилізації.
Проте, на рівні підприємств та об’єктів виробництв цей процес контролюється державою. Тому деяким з них потрібна декларація про відходи. Документ повинен бути розроблений відповідно до вимог українського законодавства та поданий в зазначений термін до відповідних державних органів. Самостійна розробка декларації про відходи та її погодження пов’язані з багатьма труднощами. Тому варто звернутись за допомогою до досвідчених фахівців наукового-екологічного центру «Зелений Квадрат».
Що називають декларацією про відходи?
Точне визначення документу вказується в законодавстві. Декларація про відходи являє собою особливий тип звітних документів, що подаються підприємствами/виробництвами окремих категорій. Визначити приналежність до них вдається завдяки розрахунку показника, що вказує на загальні утворення відходів (ПЗУВ).
Декларацію повинні подавати ті суб’єкти, у яких показник не менший, ніж 50, та не перебільшує цифру 1000 у.о. В цьому випадку важливо розуміти, що декларація про відходи повинна подаватись всіма юридичними особами, котрі мають такі показники. Сфера діяльності може бути різна.
Навіть, підприємства, сфера діяльності яких пов’язана з наданням послуг, аудитом чи продажем товарів, може входити в категорію, яка передбачає розробку декларації. Вони можуть утворювати відходи у вигляді відпрацьованої офісної техніки (ноутбуки, принтери, факси и т.п.), різні види макулатури, акумулятори, побутове сміття.
В будь-якому випадку, краще розрахувати показник ПЗУВ та точно знати, потрібна розробка декларації про відходи чи ні. Якщо оформлення документу потрібне, а підприємство не надає його у встановлений термін, то може нараховуватись штраф. Для створення декларації про відходи обов’язково потрібні наступні дані:
- інформація про суб’єкт – виписка (довідка ЄДРПОУ);
- інформація про методи та способи роботи з відходами – документ за формою 1-ВТ або акти на передачу іншим фірмам/власникам;
- контактні дані – телефон працівника, відповідального за цю сферу, а також адреса електронної пошти.
Що стосується терміну подачі, то декларація про відходи в обов’язковому порядку подається 1 раз на рік (не пізніше 20 лютого).
Як розраховується показник загального утворення відходів?
Законодавство, що регулює політику у сфері поводження з відходами, передбачає декілька видів дозвільних документів для підприємств, що їх утворюють. Серед них декларація про відходи та спеціальний дозвіл. Останній потрібен для тих суб’єктів, обсяги відходів в яких перевищують 1 тисячу умовних одиниць.
Якщо цей показник менший від цієї цифри, то потрібна розробка декларації. Він розраховується за спеціальною формулою, для якої потрібні дані про масу відходів (в тонах). Йдеться про декілька класів речовин (4, 3, 2 та 1). Щоб розрахувати необхідний показник (ПЗУВ), потрібні цифри по вказаним речовинам за весь попередній рік.
Знайти їх та іншу необхідну інформацію можна у звітах по статистичному спостереженню, формах первинного обліку відходів та актах, в яких йдеться про здачу непотрібних речовин та матеріалів на видалення чи утилізацію.
Підрахунок виконується окремо для кожної категорії непотрібних речовин та предметів, а результати використовуються для загальної форми розрахунку ПЗУВ. Якщо в результаті виходить показник в межах від 50 до 1 тисячі одиниць, то обов’язково необхідна розробка декларації про відходи. Заповнення документу не є складним, проте має низку особливостей.
Як правильно заповнюється декларація про відходи?
Оформлення декларації про відходи регулюється постановою КМУ та передбачає стандартизовану структуру, що включає декілька частин
- загальна частина;
- таблиця з інформацією про кількість відходів та загальним показником;
- таблиця з даними про джерела утворення відходів та способи утилізації;
- засвідчення підписами уповноважених осіб підприємства.
Частина з загальними даними знаходиться на першій сторінці декларації про відходи. В цьому розділі зазвичай вказуються коди підприємства, його назва, напрям діяльності, контактні дані (телефони, адреси електронної пошти), місцезнаходження (юридична адреса).
Що стосується назви, то вона обов’язково вводиться в повному форматі, інакше декларація про відходи може бути повернута на доопрацювання. Наступна частина передбачає таблицю з показниками по відходам. В ній вказуються кількісні визначення обсягів відходів різних класів (4, 3, 2 та 1). Цифри вказуються в тонах.
Розробка декларації про відходи також передбачає створення таблиці з інформацією про утилізацію та фірми, яким передаються непотрібні речовини. В 2,3 та 4 графу вносяться дані про ідентифікацію різних видів відходів. Йдеться про назву, код та номенклатуру. В 5 графі вказуються класи небезпеки (від 1 до 5). В 6,7 та 8 графу вписується інформація про обсяги відходів, утворених на підприємстві за конкретний період.
Інші поля декларації призначенні для інформації про фірми та суб’єкти, яким передається вся маса відходів на видалення/утилізацію. Важливим нюансом є те, що небезпечні речовини та матеріали повинні передаватись тільки спеціалізованим суб’єктам, що мають відповідну ліцензію.
Якими шляхами може подаватись декларація про відходи?
Після розробки декларація повинна бути подана належним чином у відповідні державні органи. Зробити це можна 2-ма способами:
- в режимі онлайн;
- через місцеві ЦНАП (центри надання адміністративних послуг).
Обираючи 2 варіант, потрібно знати, що опрацювання декларації про відходи відбувається не в самому центрі, а в інших органах. Співробітники тільки приймають документ та передають у відповідні державні служби. Клієнту тільки потрібно принести в ЦНАП оформлену декларацію та оформити надання послуги.
Всю інформацію про це можна знайти на сайті органу. Тут вказується перелік документів, що потрібні для надання послуги, суб’єкт, а також терміни виконання. Правила центрів передбачають, що декларація про відходи може бути подана в електронному або паперовому вигляді. Крім цього, подати готовий документ можна через спеціальний сайт.
В цьому випадку від клієнта потрібен тільки цифровий підпис та створення файлу з декларацією у відповідному форматі. Проте, в цьому випадку варто враховувати можливі технічні збої та помилки в завантаженні. Уникнути неприємних наслідків допоможуть фахівці «Зелений Квадрат». Вони візьмуть на себе всі турботи по розробці декларації, а також зможуть належним чином подати її у відповідні органи без черг та помилок в системі.
Яку допомогу пропонує «Зелений Квадрат»?
Основу послуги становить саме розробка декларації про відходи. Проте, фахівці завжди використовують комплексний підхід, що дозволяє вирішити всі питання в процесі. Це означає, що клієнт може розраховувати на наступні види допомоги:
- вивчення ситуації та особливостей конкретного суб’єкта;
- підготовка вихідної інформації для розробки декларації про відходи;
- проведення необхідних розрахунків (в тому числі ПЗУВ);
- інвентаризація відходів (враховується стандартна класифікація відходів);
- розробка декларації (на основі загальноприйнятої форми);
- обговорення результату з клієнтом (при необхідності в декларацію вносяться зміни);
- проведення реєстрації у порядку та строках, встановлених на законодавчому рівні.
Всі роботи виконуються на основі договору про співробітництво з науково-екологічним центром. Це основний документ в якому прописуються всі комерційні та технічні умови. Перелік робіт (розробка декларації про відходи, підготовка даних та подача документу для реєстрації) теж прописуються в ньому.
Які переваги отримують клієнти «Зелений Квадрат»?
Фахівці науково-екологічного центру є одними з найкращих в Україні. Вони мають відповідних досвід та кваліфікацію, тому виконують всі роботи на професійній основі. Розробка декларації про відходи, проведення розрахунків та грамотне оформлення – все це отримує кожен клієнт, що звертається до нас за допомогою.
Серед додаткових переваг співробітництва можна виділити:
- оперативне виконання завдань;
- можливість консультування по всіх питаннях, що стосуються декларації про відходи;
- доступні ціни на послуги;
- високий рівень відповідальності;
- індивідуальний підхід.
Крім цього, для клієнтів доступний великий спектр інших екологічних послуг. Щоб дізнатись більше інформації або замовити декларацію, достатньо зв’язатись з менеджерами за телефоном. Також на сайті представлена зручна електронна форма, в якій можна залишити звернення та контактні дані.
Суб’єкти господарювання у сфері поводження з відходами, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів, для яких показник загального утворення відходів становить від 50 до 1000 умовних одиниць, щороку подають декларацію про відходи.
Щороку до 20 лютого року, що настає за звітним (наприклад, до 20 лютого 2022 р. подаються декларацію за 2021 р.) .
















- ОВД від 300 000 грн. Кожному новому клієнту знижка 5% на післяпроектний моніторинг
- Післяпроектний моніторинг від 100 000 грн
- Стратегічна екологічна оцінка від 30 000 грн